Proč jsou některá alba dražší?

Když jsem sledovala v době covidové krize růst cen napříč celým spektrem zboží, tušila jsem, že to potká i mě, už jen díky rychlému růstu inflace. Předpokládala jsem, že během příštího roku ceník v souvislosti s tím změním. Koncem jara jsme ale dostali zprávu od dodavatele našeho krásného papíru, že navyšuje ceny. Není to bohužel zanedbatelná částka, a tak i já musím reagovat a na ceně fotoalb se to začíná odrážet právě teď, od září 2021.

Pokud jste fanoušky Albumária na sociálních sítích, pravděpodobně jste si všimli této informace, kterou jsem dávala s předstihem tak, abyste si podle toho svůj nákup mohli naplánovat. Mnozí z vás tak udělali a jsem za to moc ráda.

Co se zdraží a proč?

Fotoalba

  • Papír značky Munken tvoří největší zastoupení materiálu na vůrobu fotoalb. Má úžasné vlastnosti, které Albumáriu krásně sedí a jeho výroba je šetrná a ekologická (věnovala jsem mu celý článek, pokud by vás zajímal ještě o něco víc). Nebylo tedy pro mě na místě zvažovat změnu výrobce, protože i vy sami ho máte u mých produktů tolik rádi.
  • Nová kapsa se slepotiskem, která vznikla toto léto, kdy jsme spojili tři myšlenky v jedno stylové funkční vylepšení. Dlouho jsem přemýšlela, jak do fotoalba zakomponovat logo. Nejprve jsem ho zkoušela formou tisku vložit mezi ilustrace, ale nelíbilo se mi to. Pak jsem zkoušela variantu ručního tisku razítkem na poslední list. Razítko se ale často otisklo s větší šmouhou a tak ani to nebyla ta ideální cesta. Až mě napadl slepotisk, ale kam ho dát? A tak se zrodila kapsa na vnitřní straně desek, kam krásně slepotisk zapadl, má funkci úschovy fotografií, které se teprve chystáte nalepit a spotřebováváme pruhy odřezaného papíru na listy fotoalba. Takže se nám podařilo vytvořit decentní logo, dát albu novou funkci a ještě zredukovat odpad!

Minialba

  • Zdokonalení výrobního procesu a výběr jiných materiálů, vedou ke snížení kazů a druhých jakostí. U minialb jsme se hodně potýkali s kazy, které byly sice drobné, ale už představovali určitou nedokonalost. Díky tomu se pak dostanou do kategorie druhých jakostí, které prodávám s odpovídající slevou. Výrobní proces jsme tedy ještě o něco zpomalili, abychom do něj vložili ještě více preciznosti a také jsme začali požívat odolnější materiál. Tyto dva faktory proces lehce podražili, ale výsledek stojí za to.

Jak to bude probíhat?

Momentálně se mi mísí na skladě vždy dva druhy zboží – to, které je vyrobeno s původními náklady a to, které je vyrobeno s vyššími náklady. Zdražování bude postupně tak, jak se bude zboží doprodávat a naopak doplňovat nové. Proto si můžete všimnou dvou různých cen u stejného typu produktů.

Jak se v tom vyznat?

Nižší cena – zboží v nabídce je vyrobeno s nižšími náklady. Jakmilůe se doprodá, u další várky už se cena změní.

Vyšší cena – zboží jsme vyrobili již s vyššími náklady a tak je už navýšena i cena prodejní.

Postupně se tedy cena bude sjednocovat, až bude v rámci daného produktu stejná u všech motivů.

Pro obchodníka je vždy nejistý krok plný obav reakce zákazníků. Proto jsem se snažila vám to co nejlépe zdůvodnit a vysvětlit, proč se tak děje. Od začátku je má cena nastavena na férový výdělek pro mě i kolegy, kteří v dílně ručně zhmotňují všechna moje přání. A tak jsem chtěla vám vystvětlit, že navýšení neznamená větší obohacení pro nás, ale reakci na zvýšené náklady. Doufám, že tento krok neovlivní vaši přízeň u Albumária.

Baru

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *